כל מה שרציתם לדעת על השקעה בביטוחי חיים בארה"ב

מה היא פוליסת ביטוח חיים?

פוליסת ביטוח חיים היא הסכם ביטוח בין חברת ביטוח למבוטח, המקנה הטבה כספית במקרה של מוות המבוטח.

בפוליסה לביטוח חיים יכול המבוטח למנות מוטבים למקרה מוות, שיקבלו את הסכום הביטוח אחרי מותו. הוא רשאי למנות כמוטב כל אדם בו יבחר. במקרה מוות של המבוטח יהיו המוטבים זכאים לסכום שנקבע בכיסוי הביטוחי. בתמורה לביטוח משלם המבוטח פרמיה חודשית- תשלום חודשי המשולם בתמורה לחברת הביטוח עד מקרה המוות.

מדוע ההשקעה בביטוחי חיים מתבצעת בעיקר בארה"ב?

ביטוחי החיים בארה"ב הם ביטוחים פרטיים בסכומי כסף גדולים מאוד. בית המחוקקים בארה"ב הכיר בביטוחי החיים כאחד מהכלים החשובים ביותר להבטיח משפחות ושארים. ואכן, בארה"ב מקובלת רכישת פוליסות כיוזמה של הורים לדאוג לילדיהם בתקופה שלאחר מותם ולהותיר בידיהם סכום כסף גדול כהבטחה לעתידם הכלכלי, או כצעד איכותי לקבלת פטור ממיסוי כאשר דמי הפוליסה יגיעו ליורשים ללא חיובי מס והון מיותרים. אפיק זה הפך לפופולארי ולערוץ מסחר דומיננטי ביותר.

 

מה היקפו של שוק המסחר בפוליסות ביטוח?

השקעות בפוליסות ביטוחי חיים נחשבות לאפיק מסחר מבוקש בעולם כולו. הענף מציע השקעה סולידית   – קבלת דמי ביטוח בסוף תקופה (בארץ לא קיימת תופעה של מכירת פוליסות ביטוח למשקיעים, מאחר ורוב המבוטחים מפסיקים את פוליסות ביטוח החיים כשהם מגיעים לגיל פנסיה).

מה הרווח של חברת הביטוח בביטוחי חיים?

חברות הביטוח רואות בכסף קרן השקעה. הכסף שמשלם המבוטח לאורך עשרות שנים מתורגם בידי החברות באופן מיידי להשקעות ענק, ולרוב עד למימוש פדיון הפוליסה – קרן ההשקעה כבר החזירה את עצמה ואולי אף הוכפלה או שולשה.

במקביל, ההיגיון הכלכלי של המסחר בפוליסות הינו פשוט על פי עקרונות הביטוח: חברת הביטוח מחשבת את הסיכויים לאפשרות שמקרה שאותו היא מבטחת אכן יארע ותמורת סכום מסוים מבטחת כנגדו. חברת הביטוח נוטלת תשלומים לאורך השנים, בידיעה שבסופו של דבר תצטרך לשלם למבוטח.

חברות הביטוח מוכנות ליטול על עצמן את סיכון המימון בכדי ליהנות מתזרים מזומנים של הכנסות קבועות המסתכמות ברבבות פוליסות המשולמות מדי חודש.

בנוסף, במקרה של פוליסה שהתשלום עליה הופסק, מדובר ברווח נקי עבור חברת הביטוח, כיוון שעל פי ההסכם מול המבוטח, הפסקת תשלום הפרמיה משמעותה הפסקת הפוליסה ואובדן כל כספי התשלום רטרואקטיבית. הכסף נותר כמובן בידי חברת הביטוח שלא תצטרך לשלם כלום למבוטח בתמורה להשקעה לאורך השנים.

מדוע שווה למבוטחים למכור את זכויותיהם בפוליסה?

הסיבה למכירה, היא העובדה כי הפסקת התשלום תביא לאובדן ההשקעה הכספית האדירה בתשלום הפוליסה לאורך השנים. האפשרויות העומדות בפניהם הן הפסד כל הכסף שהושקע עד כה, או אפשרות אחרת ומועדפת: מכירת הפוליסה בסכום נאה כאשר מימוש הפוליסה תהיה של היורשים החדשים – המשקיעים.

לאחר המכירה – ברגע בו האדם שהפוליסה קרויה על שמו, מסיים את חייו והפוליסה מגיעה לידי מימוש, מקבלים בעלי הפוליסה העכשוויים את סכום פדיון הפוליסה המסתכם בסכומים אדירים.

למה להשקיע דרך א.ד.ר. יזמות ופיננסים?

כי הכסף שלך בידיים נאמנות. מה שמייחד יותר מכל את חברת א.ד.ר. יזמות ופיננסים זו בשורת האמינות והגיבוי המשפטי המקצועי והבולט ביותר בעולם ההשקעות בישראל.

החלטתי להשקיע ב – A.D.– כמה אני משקיע וכמה אני מרוויח?

החברה מציעה מגוון רחב של פוליסות. החברה שמה דגש על פרמטרים חשובים כגון: מצבו הבריאותי של המבוטח, סכום התשלום ליורשי המבוטח, מועד התשלום ליורשים ומשך התקופה שעברה מאז תחילת תשלום הפוליסה