עסקת מובילאיי ו-ADR

עסקת מובילאיי ואנחנו: הסוד להשקעה נבונה לטווח ארוך  

עסקת הענק למכירת חברת ההיי טק מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר, הותירה הרבה אנשים מאושרים. מייסדי החברה, בעלי המניות הראשונים וגם העובדים שזכו באופציות לפני שנים וגילו שהן שוות הון עתק – כל אלה צפויים בקרוב להנות מפירות המכירה בהיקף של מיליארדי דולרים.

אבל לא כולם חגגו השבוע את עסקת הענק: כמה משקיעים חסרי סבלנות, שהתייאשו באמצע הדרך ומכרו את מניות מובילאיי שהיו ברשותם, צפו השבוע בעיניים כלות בחבריהם המאושרים והוצפו בתחושת החמצה. הם העדיפו להעביר את הכסף לאפיקים קורצים יותר, והפסידו את הזדמנות חייהם.

"השיעור שעסקת מובילאיי יכולה ללמד כל משקיע, קטן כגדול, הוא שהסבלנות משתלמת", אומרים לנו השבוע מומחי חברת ADR, המשווקת פוליסות ביטוח חיים להשקעה לטווח ארוך. "השקעה טובה היא כמו יין טוב שמשתבח עם הזמן. משקיע נבון שיודע לזהות השקעה איכותית ולא מתפתה להצעות מהירות וקלות שבדרך כלל מסתיימות בכישלון, מבין שבשביל פדיון גבוה צריך גם לדעת להביט הרחק קדימה".

עסקת מובילאיי מסמנת את השינוי שעבר על עולם ההיי טק הישראלי. אם בעבר יזמים בענף חיפשו 'אקזיט' מהיר, היום יותר ויותר יזמים מבינים שאם יש לך מוצר מנצח ביד, אין שום סיבה למהר. ריצה למרחקים ארוכים עשויה להיות הרבה יותר משתלמת במבחן התוצאה. וזו בדיוק המתכונת שמציעה חברת ADR למשקיעים: אפיק השקעה מנצח המבוסס על מודל שמרני של ניתוח השוק, איתור פוליסות בעלות פוטנציאל פדיון גבוה לטווח הארוך, וגיבוש קבוצת משקיעים איכותיים שיודעים להביט קדימה ולזהות את ההזדמנות.

המודל הייחודי של ADR, שמבוסס על הליך ממושך של איתור וניתוח פוליסות בליווי צוות מקצועי, ההשקעה היא עם סיכון נמוך בהתאם לתנאי הפוליסה כפי שאלו מוצגים למשקיעים אז אם גם אתם, כמו המשקיעים הנבונים של מובילאיי, חושבים שכשמדובר בהשקעות חשוב להביט על הטווח הארוך – ADR היא התשובה.