לדעת כמה אתה מקבל בסוף – זה אפשרי

 

דוויט ווקר מטקסס שבארה"ב הוא מפקד לשעבר במשטרת דאלאס, שניהל במשך 13 שנים את קרן הפנסיה של המשטרה, וכיום עובד בבית השקעות יוקרתי. ווקר מספר כי אחרי שנים רבות בהן השקיע את חסכונותיו בשוק המניות, השקעה שהסבה גם לא מעט הפסדים, הוא החל לחפש אפיק השקעה שיניב דמי ביטוח בסוף תקופה מוסכמת אשר נחשבת למסלול בעל סיכון נמוך במיוחד. "עייפתי מלקום כל בוקר ודבר ראשון לבדוק כמה ירדה הבורסה ביממה האחרונה", הוא מספר.

השקעה בסיכון נמוך עם פדיון גבוה היא חלומו של כל משקיע ושל כל חוסך. כל אחד היה רוצה שהחיסכון שלו ינוהל באפיק השקעה שמציע מצד אחד רווחים גבוהים ומאידך לא מסכן את הקרן. למרבה הצער, לא קל למצוא אפיק השקעה כזה. המשוואה הכמעט נצחית בעולם ההשקעות קובעת שתשואה גבוהה מגיעה יד ביד עם סיכון גבוה, ולכן רק האמיצים ואלה שיש להם מה להפסיד יכולים להרשות לעצמם לשים את הכסף במסלולים המציעים תשואה גבוהה.

אבל כפי שמספר קצין המשטרה האמריקני דוויט ווקר, המשוואה הזו לא בהכרח נכונה, כפי שהוא הבין כשגילה את את שוק ה- 'Life Settlement' – השקעה בפוליסות ביטוח חיים בשוק המשני, שמבטיחה מצד אחד פדיון גבוה, ומאידך השקעה סולדית.

"כמפקד משטרה לשעבר, הייתי חשדן לגבי האפשרות להרוויח פדיון גבוה בלי לסכן את הקרן. לכן בדקתי היטב את התחום לפני שהחלטתי להיכנס", הוא מספר. "הלכתי לסמינרים בנושא וחקרתי נתונים בחברות המתמחות בענף. בסופו של תהליך אכן גיליתי שיש כאן הזדמנות להשקיע את הכסף באפיק בטוח יחסית, עם אפשרות לתשואה מכובדת.

ווקר מספר כי הוא משקיע בפוליסות ביטוח חיים כבר ארבע שנים, במהלכן השקיע ב – 25 פוליסות שונות. ארבע מהן נפדו הרבה לפני התאריך המצופה, והפדיון היה מכובד בהתאם. גם על הפוליסות האחרות, הוא עתיד לגרוף תשואות נאות בבוא היום. "אני לא מתחרט לרגע שבחרתי בהשקעה בפוליסות ביטוח חיים", הוא אומר. "אני ממליץ כיום לכל חברי לעשות כך, הם מרוצים כמוני, ואני מתכוון להמשיך להשקיע בפוליסות כאלה גם בעתיד".

השקעה בפוליסות ביטוח חיים היא שוק הפעיל בעיקר בארה"ב, אך כיום הוא זמין גם למשקיעים ולחוסכים מישראל,  וגם למי שמעוניינים להשקיע בסכום קטן יחסית, בעזרת מודל השקעה חדשני שפיתחה חברת ADR, המשווקת פוליסות ביטוח חיים בהשקעה קבוצתית. הפוליסות שמשווקת ADR הן תוצר של תהליך מקצועי המבוסס על ניתוח השוק, איתור פוליסות בעלות פוטנציאל פדיון גבוה לטווח הארוך, וגיבוש קבוצת משקיעים איכותיים.