מסחר בפוליסות ביטוח רווחי למוכר הפוליסה לא פחות מאשר לקונה

פרופסור נאראיאן נאיק , פרופ' למימון בבית הספר למנהל עסקים של לונדון, חקר את המסחר האמריקאי הפופולרי וגילה כי מבוטחים שמכרו פוליסות ביטוח חיים, קיבלו יותר מפי ארבעה מהסכום שהיו מקבלים אילו היו פודים את השווי הכספי של הפוליסה מחברת הביטוח עצמה * בישראל, ניתן לרכוש פוליסות אלו באמצעות חברת A.D.R, חברת ניהול משקיעים.

מסחר בפוליסות ביטוח חיים, המסחר הנפוץ בארה"ב, מהווה השקעה כדאית ביותר עבור הלקוח, אך מדובר במהלך פיננסי רווחי לא פחות עבור המוכר, כך חשף השבוע מומחה כלכלה בעל שם עולמי מלונדון.

פרופסור נאראיאן נאיק , פרופ' למימון בבית הספר למנהל עסקים של לונדון, התייחס לנושא בנאום שנשא בבית ספר למנהל עסקים בבריטניה, וחשף את תוצאות המחקר שערך אודות המסחר האמריקאי הפופולרי. לדבריו, המחקר המבוסס על בדיקה של יותר מ 9,000 פוליסות ביטוח חיים, מגלה כי אמריקאים שמכרו את פוליסות ביטוח החיים שלהם ליד אחרת, קיבלו יותר מפי ארבעה מהסכום שהם היו מקבלים אילו היו פודים את השווי הכספי של הפוליסה מחברת הביטוח עצמה.

"הראיות מצביעות על כך ששוק ההשקעות בקניית פוליסות ביטוח חיים סייע באופן משמעותי לשיפור הרווחה הכלכלית של בעלי פוליסות ביטוח, שבמקום וויתור על הפוליסה מכרו את פוליסות ביטוח החיים שלהם בשוק המשני", הדגיש פרופ' נאיק והסביר כי המחקר בדק פוליסות ביטוח בהיקף של 24 מיליארד דולר.

פרופק נאיק הסביר כי "אפשרות השקעה בפוליסות ביטוח נראית הזדמנות השקעה מעניינת עבור משקיעים מוסדיים שמוכנים לכלול סיכון תוחלת חיים בתיק ההשקעות שלהם ולהשקיע את ההון לטווח הבינוני".

יצוין, כי המחקר התקבל בברכה על ידי האיגוד האירופאי להשקעות בביטוחי חיים (ELSA) . סיימון אריט, יו"ר אגודת ELSA אמר כי "ELSA מברך את המחקר פורץ הדרך הזה, ואת רוח השקיפות והפתיחות שעומדת מאחורי המחקר, ומאמין כי שיתוף פעולה נוסף בין הקהילה האקדמית ושוק ההשקעות בפוליסות ביטוח יעזור לחזק את המוניטין ההולך וגדל של התעשייה מבחינה חברתית, כחלופה אחראית וכלכלית – משכנעת לסוגי השקעה מסורתיים".