דו"ח חדש של חברת Conning

 

דו"ח חדש של חברת Conning:

היקף המסחר בפוליסות ביטוח חיים זינק אשתקד בחדות ל – 2.6 מיליארד דולר:

היקף המסחר בארה"ב בפוליסות ביטוח חיים בשוק המשני, בו מבוטחים וותיקים מוכרים את הפוליסות לרוכשי משנה ההופכים למוטבים בפוליסה, מצוי במגמת גידול מואצת ובשנה שעברה זינק ל – 2.6 מיליארד דולר, לעומת 1.7 מיליארד דולר בשנה הקודמת. כך עולה מהדוח השנתי שמפרסמת חברת המחקר האמריקנית Conning. בעקבות הממצאים, מעלים בחברה את התחזיות לגבי הזינוק הצפוי בענף בעשור הקרוב.

המסחר בפוליסות ביטוח חיים בארה"ב מאפשר לחוסכים שרכשו פוליסת ביטוח למכור אותה בתמורה לתשלום מיידי במזומן, וכך לקבל בחזרה את הכספים שהשקיעו בתשלום הפרמיה במהלך השנים. הרוכש הופך למוטב החדש שיקבל את פדיון הפוליסה בשלמותו לאחר פטירת המבוטח. המסחר בפוליסות ביטוח חיים מוכר ומפוקח ע"י הרשות לניירות ערך בארה"ב.

בישראל, פעילה בתחום חברת ADR, המארגנת רכישה קבוצתית של פוליסות ביטוח חיים. הפוליסות נבחרות באמצעות תהליך מקצועי של ניתוח השוק, איתור פוליסות בעלות פוטנציאל וגיבוש קבוצת משקיעים איכותיים.

הנתונים על היקף הזינוק במסחר בפוליסות ביטוח חיים פורסמו במסגרת כנס הסתיו של LISA (The Life Insurance Settlement Association) שהתקיים השבוע בפלורידה שבארה"ב, בהשתתפות בכירי אנשי המקצוע בענף ביטוחי החיים.

הסנאטור לשעבר בן נלסון מנברסקה, שהיה הנואם המרכזי בכנס, אמר כי המסחר בפוליסות ביטוח חיים מסייע למשפחות אמריקניות רבות להתמודד עם האתגרים הכלכליים שהתרבו בשנים האחרונות.

לדברי נלסון, "תעשיית המסחר בפוליסות שינתה את הדרך בה אמריקנים צריכים לחשוב על ביטוח חיים. הענף פתח אפשרויות חדשות בפני משפחות הנדרשות לענות על הצרכים הפיננסיים המיידיים שלהם בצורה חסכונית ומתאימה".

דרווין בייסטון, נשיא ומנכ"ל LISA, אמר בכנס כי הסיבה לשגשוג במסחר בפוליסות ביטוח חיים היא האופציה האטרקטיבית שהיא מספקת לקשישים שכבר אינם יכולים להרשות לעצמם לממן את הפרמיה החודשית על ביטוח החיים שלהם, למכור את הפוליסה ולממן את הצרכים הפיננסיים שלהם.

בחברת ADR מציינים כי העובדה שהמסחר בפוליסות ביטוח חיים מפוקח בידי הרוגלטור בארה"ב, תרמה לכך שכיום רכישת פוליסות ביטוח חיים נחשבת לאפיק חיסכון מוכר בעל אמינות גבוהה שמעורר עניין גובר והולך כאפיק חיסכון סולידי לטווח ארוך.

 

קישור לאתר של ליסה:   http://www.lisa.org/